הנסיכה שלבשה שקית נייר

סקירת ספרי ילדים שנונים, מיוחדים, מצחיקים ונקודות לדיון עם הילדים במהלך ובתום הקריאה והפעם עם הנסיכה שלבשה שקית נייר

בואו נהיה בקשר

ספרים, גברותיי, ספרים!

אני נורא אוהבת לקרוא ספרים ופעם אפילו יצא לי לקרוא הרבה (כנראה לפני הילדים…).

אני זוכרת איך הייתי מחכה להביא את תיק הספר הצבעוני שסבתא סרגה לי לגן ולהחליף ספרים בכל יום שישי. הייתי הולכת עם אמא שלי לספרייה ומשאילה את כל הספרים של סופר מסויים לפני שהייתי עוברת לסופר הבא (שלמה אבס, גלילה רון-פדר, סמדר שיר…).

המתנה שאני הכי אוהבת לקנות לילדים שלי היא ספר, מרגיש לי שאני מביאה להם עולם של דימיון בכריכה רכה או קשה ושולחת אותם לחלומות פז מתוקים לפני השינה שזה הזמן העיקרי בו אנחנו מוצאים את הרגע להרגע ולשבת יחד לקרוא סיפור.

גם לכן קרה שהילד מבקש כל ערב את אותו הסיפור ואתן חושבות לעצמכן - כמה אפשר??? לא נמאס לכםםםם???

 (רום עכשיו בקטע של "האריה שבפנים" כלללל ערב והוא כבר מדקלם את הסיפור בעצמו)

תדעו שילדים מאד אוהבים את החזרתיות כי:

  1. הם אוהבים לדעת מה קורה ומה הולך לקרות
    (ולכן סדר יום כל כך חשוב בגילאים הקטנים, לא רק לי זה חשוב :)
  2. בכל קריאה מגלים דברים חדש שלא שמו לב אליהם בקריאה הראשונה. גם אני מופתעת כשמגלה איזה ציור שלא התייחסתי אליו ומוסיף לסיפור, הבעת פנים, רמז למה שהולך לקרות ומשמעויות נוספות המתגלות רק בקריאות נוספות.

אז אחרי שקניתי מיליון ספרים, בשביל היכולת לגוון עוד את הסיפורים שלפני השינה בלי להפוך את הבית לספרייה מהלכת, גיליתי שלא רק שהשאלת ספרים מהספרייה העירונית זה בחינם, "בזכות" הקורונה נפתח שירות חדש ומדהים של הזמנת ספרים אונליין עם שליח עד הבית ללא עלות! אני שולחת מייל לספרייה עם בקשות הספרים שלי ומקבלת עדכון מתי השליח יגיע.

איך אני יודעת אילו ספרים להזמין?

אני קוראת המלצות בכל מיני קבוצות של אמהות (ואתן תוכלו לקרוא כאן בבלוג!) ושולחת מייל לספריית הילדים העירונית של כפר סבא ובימי חמישי בצהריים מקבלת את הספרים בתיק בד ממותג ומקסים. מודה שאני מחכה כבר לערב לקרוא את הספרים שבחרתי, ממש כמו שהייתי קטנה :) 

המשלוח מהספרייה כבר כאן!

אני רוצה להתחיל דווקא עם ספר שאני לא הכרתי בכלל ואני חושבת שהוא קצת פחות מדובר אבל סופר חשוב! 

"הנסיכה שלבשה שקית נייר" מאת רוברט מאנץ

הספר מתחיל כשדרקון שורף את כל הממלכה של אליזבת וארוסה הטרי דונלד. הוא גם חוטף את דונלד ואליזבת מתגייסת להציל אותו. כיוון שהכל נשרף היא מוצאת שקית נייר המשמשת אותה כבגד והולכת ללא חשש היישר לדרקון. 

עם שקית נייר, אומץ ותעוזה אצא להציל את הנסיך!

הנסיכה גורמת לדרקון להתעייף בדרכים מאד יצירתיות (הוא חייב להשוויץ כמה הוא טוב במשימות שהיא נותנת לו עד שנרדם חזק מאד). כשהיא נכנסת למאורת הדרקון בה הנסיך הוחזק בשבי, במקום לשמוח שהיא הצילה אותו, לנשק אותה (ואולי אף את כפות רגליה :) הוא רק מזועזע מאיך שהיא נראית ומה היא לובשת. הגיבורה החזקה והפמיניסטית שלנו מעיפה אותו מחייה ומזל שכל האירוע המכונן הזה קרה והיא גילתה את פרצופו האמיתי לפני שהיא התחתנה עם בחור שרק החיצוניות חשובה לו ולא מעריך אותה.

איזה דוש...

מסתבר שמאנץ' שכתב את הספר היה גנן בגן ילדים ואהב לספר סיפורים לילדים עד שהמעסיקה שלו בגן הילדים הכריחה אותו לעשות עם זה יותר מזה ולעלות את סיפוריו על הכתב. גם זה משהו שכדאי לספר לילדים כשקוראים את הסיפור שלו. לא רק הנסיכה אזרה אומץ ועשתה משהו גדול מהחיים, גם הסופר העז ואנחנו הרווחנו ספר מקסים.

רעיונות לדיון עם הילדים במהלך ובתום הקריאה

שאלות שתוכלו לשאול את הילדים ולראות לאן הדיון יוביל:

סיכומאמא: 9 מתוך 10, אהבתי את הפמיניזם, החוכמה וההתמקדות בעיקר- המטרה ולא המראה החיצוני.


אשמח אם תכתבו לי בתגובות אם קראתן את הספר ומה חשבתן עליו וגם אם יצא לכן לדבר עם הילדים עליו ומה הם אמרו :)

יש עוד...