ויזה בתאילנד - איך מוציאים ואיך מאריכים?

מידע למי שרוצה להוציא ויזה לתאילנד מהארץ ולמי שכבר נמצא כאן וצריך לחדש ויזה וגם סיפור ההסתבכות שלנו במשרד ההגירה בקופנגן

בואו נהיה בקשר

ראשית, הבהרה קלה: מי שטס לתאילנד לתקופה של עד חודש לא צריך לעשות ויזה. ישראלים מקבלים בכניסה 30 יום.

שנית, מה שאני כותבת נכון לזמן שבו אני הוצאתי ויזה והנהלים משתנים מפעם לפעם. הבסיס ישאר נכון אבל תמיד יש שינויים אז מומלץ להתעדכן תמיד קצת לפני שצריכים להאריך מה נדרש.

אם אתם עוד בארץ המשיכו לקרוא כאן:

אז איך מוציאים ויזה לתאילנד מישראל?

חובה לקבוע תור מראש כאן: https://visathaiembassytelaviv.setmore.com/
יש להם עכשיו שירות זימון תורים די נוח רק חשוב לקבוע מספיק זמן מראש (אבל עד 3 חודשים לפני הטיסה).

מידע על הויזות ניתן כאן: https://telaviv.thaiembassy.org/en/page/visa-and-consular-information?menu=5d75197d15e39c3598006fc2
ניתן גם להתקשר אם יש שאלות : 09-954-8413
09-954-8412.

שגרירות תאילנד בישראל שוכנת בהרצליה פיתוח, בניין אקרשטיין, המנופים 11 בניין A
קומה 11

מה צריך להביא כשעושים ויזה לתאילנד


התהליך בארץ כלל הגשה של הדברים הבאים:
תמונות פספורט - שימו לב כבר בארץ להצטלם עם חולצה עם שרוול ולא גופיה או משהו חשוף. בארץ לא היו בעיות עם התמונה אבל כיוון שכשמצטלמים לפספורט מקבלים כמה עותקים שישמשו אתכם גם לחידוש הזה בתאילנד, חשוב לזכור להתלבש צנוע. אני לא ידעתי את זה מראש והצטלמתי עם שמלה שרואים את הכתפיים ולא קיבלו את זה בהגירה בתאילנד.

 כרטיסי טיסה הלוך אנחנו הכנו גם פיקטיביים לחזור ליתר בטחון דרך סוכנות נסיעות. לאחרונה מבקשים הרבה לראות כרטיס יציאה מתאילנד עד 3 חודשים מרגע הכניסה ויצאה הודעה בכל מיני קבוצות שלטסים לפוקט מבקשים בוודאות כרטיס יציאה, לא ראיתי אסמכתא רשמית בשגרירות אבל כדאי שיהיה ליתר בטחון. קראתי המלצות על האתר הזה לכרטיס פיקטיבי:

https://onwardticket.com/

דרכונים

צילומי דרכונים

טפסים ששולחים לכם במייל - לדפיס ולמלא (אפשר גם במקום, אני אוהבת למלא ברוגע מראש ולהגיע עם הכל מסודר).

תדפיס עו"ש -רק כדי לראות שיש לכם כסף ואתם לא באים לתאילנד לעבוד  - בגדול מאיתנו לא ביקשו את זה אבל זה כתוב בדברים הנדרשים, אז כדאי להדפיס באנגלית צילום עו"ש (בכל אתר של הבנק אפשר לשנות לאנגלית ולהדפיס).

150 ש"ח מזומן לכל ויזה (חובה מזומן).

מלון או מקום לינה בעת ההגעה לתאילנד

באנו מסודרים עם שמרדף בו כל הטפסים לכל אחד מבני המשפחה.

תוך יום הכל היה מוכן ובאתי לאסוף. מאד קליל סך הכל.

אפשר גם להגיע נציג אחד מהמשפחה להוציא את הויזה בארץ לכולם (כדאי תמיד לשלוח מייל או להתקשר לוודא שלא שינו את זה)

הערה חשובה למי שמגיע לתקופה לא ידועה - לעיתים גם בשגרירות בארץ מבקשים לראות כרטיס טיסה חזור בטווח של 3 חודשים מהכניסה.

הוצאנו ויזה בשגרירות בהרצליה וקיבלנו צמידים

מה צריך כדי לחדש את הויזה בתאילנד?

דבר ראשון ומאדדדדדדדדדדדדד חשוב, הוא להסתכל כבר בשדה התעופה כשחותמים לכם על הכניסה ושמים את התאריך שבו הויזה נגמרת, שנתנו לכם את החודשיים ששילמתם עליהם! אנחנו לא חשבנו בכלל שיכולה להיות טעות וכשפיצלו אותנו בין שני פקידים שונים, האחד שם לב לויזה שיש לנו ונתן לי ולמיה 60 יום והפקיד השני שעופר ורום הלכו אליו לא שם לב שיש להם ויזה ונתן להם כניסה רגילה + שבועיים. באמת שלא חשבנו על זה ואני מניחה שזו טעות די נדירה, אבל תבדקו, תוודאו שמסמנים לכם שהויזה מהארץ היא .USED (ממש חותמים על זה או כותבים). אז למרות שכשמגיעים יש המון דברים אחרים לטפל בהם, כדאי גם לוודא את זה בשדה וגם לספור ממש 60 יום ביומן (ולא חודשיים כי זה יכול לצאת פחות) ולשים תזכורת שבוע לפני להתחיל לטפל בכל הדברים שצריך.

מה צריך להביא כשמחדשים ויזה בהגירה בתוך תאילנד?

דרכונים

צילום דרכון

צילום הויזה עם החותמת בה כתוב התאריך בה היא פגה

טופס Tm30- זה טופס שבעל הדירה/וילה/ריזורט שאתם גרים בו צריך למלא אונליין. הם מדווחים שהם מארחים תיירים/מהגרים אצלם. קיבלנו גם טופס פיזי כזה אבל לא היינו צריכים להגיש אותו כי כאמור זה מעודכן במערכת אונליין. אבל תביאו בכל מקרה (בהארכה השנייה של החודשיים כן ביקשו את הטופס עצמו).

על כל הצילומים הנ"ל צריך גם לחתום.

תמונת פספורט צנועה כאמור (לא כתפיים חשופות וכו') - וגם להגיע לבושים צנוע, יש שם שלט שאומר לא גופיות ולא מכנסיים קצרים. אני בכל מקרה באתי עם טייץ' שלושת רבעי וחולצה קצרה עם שרוולים.

1900 באט (190 ש"ח) לכל אחד מזומן.

דבר אחרון - סבלנות! לא יודעת אם ראיתם את הסרט "זוטרופוליס" אבל יש שם פקידים "עצלנים" (החיה) ממש, ממש איטיים. אז זה מאד דומה. יושבים בחדר אחד 5 פקידים ועוד אחד מסתובב. אחד אחראי על לחתום מלא חותמות בדרכון ואז הוא מעביר את זה לפקיד שלידו שמכניס למחשב. אחד מסתובב בינהם, ועוד שניים שאין לי מושג מה הם עושים כי רק אני יושבת בחדר. בכל מקרה אם סיימתם תוך שעה וחצי זה נחשב מהר.

זוטרפוליס // דיסני

ללמוד מטעויות של אחרים

הגענו להגירה יומיים לפני שהויזה מסתיימת. כל כך שמחנו שלא היו אנשים וקיווינו לתקתק את זה. אני הייתי צריכה ללכת להצטלם שם שוב לתמונת פספורט כי זו מהארץ כאמור הייתה חשופת כתפיים. כשאני חוזרת לעופר שכבר הגיש את כל הדברים הוא אומר לי "יש בעיה" הם אומרים שאנחנו ב- oversaty. אני מסתכלת על הדרכון מנסה להבין ורואה שכתוב שהתוקף של הויזה של עופר הוא עד ה-17/9 (אנחנו כבר ב-30/9 והויזה שלנו אמורה להיות עד ה-2/10).
"איך זה יכול להיות?" אני אומרת בבהלה לקשוחה מההגירה. ספרתי 60 ימים מהרגע שהגענו. אני מנסה להתחיל להראות לה איך ספרתי ידנית את הימים ביומן של הטלפון. לא איכפת לה בכלל. עופר אומר לה "אבל אנחנו נשואים, באנו ביחד". היא אומרת שהמערכת לא יודעת שאנחנו נשואים ושאנחנו יכולים או לשלם את הקנס (500 באט ליום כפול 13 ימי איחור) או לנסוע חזרה לפוקט. מה??? מה חזרה לפוקט? "את לא יכולה להתקשר אליהם?" לא. "את לא יכולה לתקן את הטעות?" לא, זו טעות של פוקט אנחנו לא יכולים לעשות כלום.

חותמות נחשקות

המומים אנחנו חושבים מה לעשות. סו, אם הבית התאילנדית שלנו תעזור. מתקשרים אליה מסבירים את הבעיה והיא מייד מבקשת לדבר עם מיס קשוחי מההגירה. מדברות 2 דקות בתאילנדית ואז סו אומרת לנו שאנחנו צריכים לנסוע לקוסמוי לתקן את זה בהגירה שם, אם הם יסכימו לתקן. בקופנגן לא יכולים לעשות כלום. בינתיים כבר השלמנו עם הקנס שהוא לא אשמתנו אבל עדיף לנו לשלם את ה-650 ש"ח שהם רוצים על טעות לא שלנו מאשר לשרוף עכשיו יום על לנסוע לקוסמוי.

אבל הם כבר לא מוכנים לקבל את הקנס. לא הבנתי אם הם לא יכולים או סגרו את האופציה הזו פתאום. חוזרים מבולבלים הביתה לסו. היא מבקשת את כל הטפסים כולל הדרכון שלי שבו אין את הטעות. במקביל אני כותבת אם זה קרה למישהו בקבוצת הווטסאפ של  הישראלים בקופנגן. אלירן המקסים שעובד במשרד עורכת דין בעיר אומר שיכול לעזור ולשמחתנו הם משלבים כוחות - סו- סופה (עורכת הדין) ואלירן ומדברים עם משרד ההגירה בקוסמוי.

אנחנו מנסים בינתיים  "לשכוח את הצרות" ולנסוע לאכול. מורעבים ממש. הנה אנחנו באחד המקומות היפים בקופנגן ה-Tommorrow X מחכים לעדכון מהאנשים המקסימים שעוזרים לנו. אלירן אומר שיש שתי אפשרויות - או שמשרד ההגירה בסמוי יגיד שהקנס הוא בעיה שלנו ועדיין נצטרך לנסוע לתקן את הטעות בסמוי ולשלם קנס או שהם יודו שהטעות שלהם ויתקנו בלי קנס. בכל מקרה נראה שכבר אין מנוס מלנסוע במיוחד לסמוי.

מנסה לשכוח את "הצרות" ב-Tommrrow X

אחרי חצי שעה בערך (אחרי שעת הצהריים של התאילנדים - הפסקה בין 12:00-13:00) אלירן מעדכן שלמזלנו יבטלו את הקנס אבל צריך להגיע לסמוי. הולכים לאסוף את הדרכונים שלנו מהמשרד ולהבין איך מגיעים מחר למשרד ההגירה בסמוי. אז צריך להוציא אישור יציאה מהאי, טופס מהעירייה (נכון רק לתקופת הקורונה, בעת כתיבת שורות אלו הדבר הזה בוטל!).  נוסעים למזח בטונג סלה, לוקחים את הספיד בואט של 8:00 ואז מונית/אופנוע/רכב למשרד ההגירה שקרוב לשם. מגישים את כל הטפסים וחוזרים במעבורת של 12:30).

אז עופר אכן "שרף" את יום שישי על תיקון הטעות של הפקיד מפוקט שלא ראה שיש לנו ויזה מהארץ.

בירידה במזח בקוסמוי

קורה. קרה. עבר. היה מאד מעצבן באותו רגע, אבל בסוף בירוקרטיה היא רק בירוקרטיה. או כמו שיגאל בשן בשיר שרום הכי אוהב שר: "מה שהיה, תשכח מזה, מה שיהיה לא משנה, מה שאבקש, בעולם כזה, תן לי את היום הזה".

לייעוץ וליווי ברילוקיישן לקופנגן מוזמנים לכתוב לי

תכתבו לי משהו

יש עוד...